gündem

Bumerang - Yazarkafe

...

...

26 Mayıs 2012 Cumartesi

(Tefal Actifry ile)
6 kişilik
pişirme süresi: 22 dk
************************
2 su bardağı irmik
2 su bardağı şeker
1 su bardağı ceviz
1 kaşık tereyağ(yeşil kaşıkla)
2 kaşık su(yeşil kaşıkla)
2 bardak süt
2 bardak sıcak su
>>>helvanın başarılı olması için irmikleri bir kaba koyup üzerine 2 actifry kaşığı suyu irmikleri çırpma teliyle yavaşça çırparak tüm irmikler ıslanacak şekilde damla damla ıslatınız.
pişirme haznesine tereyağı koyup actifryi çalıştırın.
tereyağ eriyince 
cevizleri ilave edip 2dk irmikleri ilave edip 5 dk şekeri ilave edip 10 dk
süt ve suyu ilave edip 5 dk
pişirin.Biraz dinlendikten sonra sıcak sıcak ikram edebilirsiniz.
AFIYET OLSUN

3 yorum:

naciye dedi ki...

Nefis görünüyor,denemeliyim bence :) )

Unknown dedi ki...

Ben çok şekerli yememe rağmen 2 su bardağı şeker biraz fazla şekerli oldu ayrıca son olarak katılan süt ve Su bardağı mi yoksa çay bardağı oldu belirtilmemiş ama ben 3 su bardagi süt ve 1su bardagi su ile denedim ve 5 dakika kavurmak yeterli olmadı ve bu ölçüler irmik için çok fazla geldi yani yumuşak oldu.

Adsız dedi ki...

Sanırım denemeden tarifi eklediniz.
Tarifinize birebir uydum ve sonuç helva değil berbat bir lapa oldu.
Hayatımda bu kadar kötü irmik helvası yememiştim sayenizde tattım.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...