gündem

Bumerang - Yazarkafe

...

...

17 Aralık 2008 Çarşamba

KONYA DA BİR ŞEB-İ ARUS DAHA BÖYLE GEÇTİ
Şeb-i Arus manası düğün gecesi demektir. Mevlânâ Celaleddin-i Rumi kendi ölümüne rabbine duyduğu aşktan dolayı sevgiliye kavuşma yani düğün gecesi demiştir.
Zira Mevlânâ öldüğü zaman sevdiğine, aşkına yani Allah'a kavuşacaktır. Bu yüzden Şeb'i Arûs, Mevlânâ için ölüm günü değil, düğün günü, gelin gecesidir. Şeb'i Arûs gününde tef çalınır, ney üflenir, semâ edilir


Hz. Mevlana'nın 735. Vuslat Yıl Dönümü Anma Etkinlikleri kapsamında Mevlana Kültür Merkezi'nde düzenlenen Şeb-i Arus'a
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, CHP Lideri Deniz Baykal,
Kültür ve Turizm Bakanı Günay,

Dubai Kültür Meclisi Başkanı
Prens Şeyh Macid Bin Muhammed Bin Raşid El Maktum
Mevlana'nın 22. kuşaktan torunu Esin Çelebi

Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu Genel Sanat Yönetmeni

Ahmet Özhan bir konser verdi

Başbakan Erdoğan, ''Bugün İslamiyet'i terörle, şiddetle özdeşleştirmeye yeltenenler yüzyıllardır bu topraklarda dile getirilenleri görmezden gelemezler. İnsanları dillerinden, dinlerinden, ırklarından dolayı ötekileştirenler, yüzyıllar boyunca farklılıkları bir zenginlik olarak gören bu anlayışı reddedemezler. Bugün, İslamı terörle özdeşleştirmeye çalışanları, adına İslamafobya denen vehmi yaygınlaştırmaya çalışanları herşeyden önce İslam düşünürü Mevlana'yı okumaya ve anlamaya çağırıyorum'' dedi. CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, ''İslamiyet'i şiddet ve terörle karalamak isteyenler ya da İslamiyet'i baskıcı bir siyasi ideoloji haline dönüştürmek isteyenler, karşılarında en sağlam dayanak olarak Mevlana'nın sevgi ve hoşgörü temelindeki tasavvufi ve hümanist İslam anlayışıyla karşılaşırlar'' dedi.

SEMA GÖSTERİSİ her zaman ki gibi büyüledi

Sema Gösterisinin ayrıntılarını ve video görüntülerini BURAYA tıklayarak görebilirsiniz.
Hz.MEVLANA bir gazelinde;
Öldüğüm gün tabutum götürülürken, bende bu dünya derdi var sanma...
Benim için ağlama, yazık, vah vah deme;
Şeytanın tuzağına düşersen, o zaman eyvah demenin sırasıdır,
Cenâzemi gördüğün zaman firâk, ayrılık deme,
Benim kavuşmam, buluşmam işte o zamandır,
Beni toprağa verdikleri zaman, elvedâ elvedâ demeye kalkışma,
Mezar, cennet topluluğunun perdesidir.
Batmayı gördün değil mi? Doğmayı da seyret, güneşle aya gurûbdan hiç ziyân gelir mi?
Hangi tohum yere ekildi de bitmedi?
Ne diye insan tohumunda şüpheye düşüyorsun?
Hangi kova kuyuya salındı da dolu dolu çıkmadı?
Can Yusuf’u ne diye kuyuda feryad etsin?
Bu tarafta ağzını yumdun mu, o tarafta aç.
Zîrâ senin Hayy u Hû’yun, mekânsızlık âleminin fezâsındadır.

9 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Esra'cım canım akşam tvde gördüm izledim görüntüleri.hepside doyumsuzdu.dünyada bize özel tek temsilimiz diye düşünüyorum ben..mevlana deyince akan sular durulur her yerde.
adeta ordaydım bende..kimbilir dünya küçüktür birgün yolumuz düşerde bizde canlısını izleriz inşaAllah amin.
çok saol canım paylaşımına tşkler orjinal resimlerde harika görünüyor.

Rana dedi ki...

canım öncelikle davetin için teşekkür ederim memnun oldum aslında resimler resim olmasına rağmen o kadar büyüleyici ve muhteşemki insan o an o atmosferi yaşamak orda olmak istiyor eminim tarif edilmez bi duygu içinde bambaşka olurdu ama gidememiş orda olamamışta olsak sen ve senin gibi arkadaşlar sayesinde bir nebze olsun o ortamı bu resimlerle yaşamaya çalışmakta güzel metin kasım kim bilmiyorum ancak ellerine sağlık senin paylaşımın içinde teşekkür ederim sevgilerimi bırakıyorum arkadaşım :)

sarımutfak dedi ki...

resimler harika.bir kez sema gösterisi seyrettim harikaydı
yine beklerim cnm
sevgilerimle

esra dedi ki...

Merhaba arkadaşım,törenleri izlemek bana da nasip oldu.İnsanı mest eden bir Ahmet Özhan konseri ardından,sema töreni.Sen de törenleri çok güzel anlatmışsın,tebrik ediyorum.Sevgiler...

Hayat dedi ki...

Töreni izlemeye çalıştım, tümünü olmasa da...
Çok sevgili bir arkadaşım da bir süreliğine Konya' daydı. Gidemesem de telefon bağlantılarıyla ve anlatımlarıyla çok hoş duygular yaşattı.
Resim ve yazılar gayet güzel, ellerinize sağlık...
Bir kopya da resmi hazırlayan arkadaşın ve sizin izninizle ben almak istiyorum.
Teşekkür ve sevgiler...

ESRADAN dedi ki...

akasya kokusu dediğiniz gibi gerçekten Mevlana muhteşem birşey, o bakımdan kendimi şanslı görüyorum, Konya lı olupta hala hiç törene gitmemiş, türbeye gitmemiş insanlarla karşılaşıyorum. ben şu an burdayken onun tadını çıkarmaya çalışıyorum.sevgiler

ESRADAN dedi ki...

sevgili Rana, elimden geldiğince yaşadığımız güzel atmosferi sizlerle paylaşmak istedim,tabi ki fotoğraflarla bunu ne kadar yaşatabilirim ki,umarım en kısa zamanda sizler de gelir seyredersiniz. Bu arada Metin Kasım eşim,onun da fotoğraf sitesi var,oraya da bekleriz.
www.metinkasim.blogspot.com

ESRADAN dedi ki...

sevgili Hayat, inşaallah bizzat gelir seyredebilirsiniz, o duygu anlatılacak gibi olmuyor, bu arada tabii ki fotoğrafları link vererek yayınlayabilirsiniz.sevgiler

belgin dedi ki...

İnşallah bir gün bize de canlı izlemek nasip olur..Güzel paylaşımın için çok teşekkürler canım:) sevgilerle:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...