gündem

Bumerang - Yazarkafe

...

...

20 Kasım 2007 Salı

Konya bu günlerde çok büyük bir yoğunluk yaşıyor, bu yıl bildiğiniz üzere Mevlana Yılı, Şeb-i Aruz törenleri için şimdiden Konya da ki tüm oteller rezerve edildi bile, bırakın Türkiye den gelen turistleri, yurtdışından talep çok daha fazla, o atmosferi hepinizin yaşamasını çok isterim, ben çok şanslıyım ki defalarca gitmeme rağmen, her yıl aynı duyguyu yaşamak istiyorum. Hz. Mevlana nın söylediği tüm sözler Konya sokaklarını o kadar güzel süslüyor ve o kadar güzel mesajlar veriyor ki , insan düşünmeden edemiyor, ben de sizlere o güzel sözlerinden bir kaçını yazmak istiyorum.


Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol,
Şevkat ve merhamette güneş gibi ol,
Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol,
Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol,
Hoşgörülükte deniz gibi ol,
YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL...
"Hayatı sen aldıktan sonra ölmek, şeker gibi tatlı şeydir.
Seninle olduktan sonra ölüm, tatlı candan daha tatlıdır."
"Aklın varsa bir başka akılla dost ol da, işlerini danışarak yap..."
"Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız
Bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir..."
"Nice insanlar gördüm, üzerinde elbisesi yok,
nice elbiseler gördüm, içinde insan yok."
"Leş, bize göre rezildir ama, domuza, köpeğe şekerdir, helvadır."
"Kuzgun, bağda kuzgunca bağırır. Ama bülbül, kuzgun bağırıyor diye güzelim sesini keser mi hiç?"
"Dikenden gül bitiren, kışı da bahar haline döndürür.
Selviyi hür bir halde yücelten, kederi de sevinç haline sokabilir."
"Nasıl olur da deniz, köpeğin ağzından pislenir, nasıl olur da güneş üflemekle söner?"
"Altın ne oluyor, can ne oluyor, inci, mercan da nedir bir sevgiliye harcanmadıktan, bir sevgiliye
feda edilmedikten sonra."
HZ. MEVLANA

Hiç yorum yok:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...